technik hotelarstwa

 Zaprosić, ugościć, przywitać ponownie

Klasa przeznaczona dla uczniów:

  • umiejących nawiązywać kontakty,
  • lubiących wyzwania,
  • potrafiących działać w stresie,
  • nawiązujących dobre relacje w ludźmi,
  • odpowiedzialnych.

Charakterystyka pracy technika hotelarstwa:

  • kompleksowa obsługa gości hotelowych,
  • działania marketingowe na rzecz hotelu,
  • planowanie różnego rodzaju usług,
  • praca zmianowa,
  • znajomość języków obcych.

Nauka w trzech blokach programowych:

  • ekonomiczno-prawny
  • obsługa gościa hotelowego
  • technika pracy biurowej

Uczniowie odbywają praktyki w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Na co dzień współpracujemy z hotelami: Radisson SAS, Dobosz, Viktoria, Nowotel, Ibis, Arkona, Kapitan, Rycerski, Zbyszko.


Absolwent może być zatrudniony na stanowiskach technika w recepcji, części noclegowej hotelu, dziale gastronomicznym, w hotelach, motelach, pensjonatach, kempingach, schroniskach, domach wycieczkowych, polach biwakowych oraz w ruchomej bazie noclegowej. Ponadto może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie usług hotelarskich.

 

Kwalifikacje zawodowe:

  • posługiwanie się pojęciami związanymi z branżą hotelarską i turystyczną,
  • rozumienie zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej,
  • wdrażanie do przedsiębiorczości,
  • aktualizowanie posiadanej wiedzy,
  • zakładanie i prowadzenie firmy,
  • analizowanie zjawisk zachodzących w środowisku pracy,
  • przewidywanie wyników zjawisk ekonomicznych,
  • korzystanie z różnych źródeł prawa,
  • analizowanie i interpretowanie przepisów prawa,
  • organizowanie stanowisk pracy,
  • stosowanie zasad rachunku ekonomicznego,
  • organizowanie pracy własnej i niewielkich zespołów,
  • wykazanie znajomości zasad opłacalności inwestycji,
  • uzasadnienie ekonomicznych i społecznych aspektów działania marketingowego,
  • uczciwość i odpowiedzialność wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej i wykonywania powierzonych zadań,
  • prawidłowe sporządzanie pism i dokumentów oraz prowadzenie korespondencji,
  • obsługa nowoczesnych urządzeń biurowych,
  • sporządzenie planu działania małego podmiotu gospodarczego,
  • posługiwanie się komunikacją interpersonalną,
  • stosowanie zasad dobrego wychowania,
  • autoprezentacja.