W jeden dzień dookoła świata

Uczniowie klasy 2THŻ, kształcący się w zawodach technik hotelarstwa oraz  technik żywienia i usług gastronomicznych długo będą pamiętać tę wycieczkę. Wielkie wrażenie zrobiły na młodzieży największe na świecie Targi Turystyczne ITB Berlin.Jest największe na świecie spotkanie fachowców z tej branży. W tym roku w targach wzięło ponad 10 tys. wystawców z 189 krajów, w tym z Polski.

Tego, co widzieliśmy, nie da się opisać słowami – wyobraźcie sobie podróż dookoła świata w jeden dzień, pełną smaków, kolorów i dźwięków… my tego doświadczyliśmy! Targi okazały się niesamowite, pod każdym względem zasługują na miano najlepszych. W tym roku przewodził im Meksyk, ale inne państwa także nie pozostawały w tyle. Polska prezentowała się elegancko i z fantazją, Kuba uwodziła rytmami salsy, Hiszpania kręciła publicznością w ognistym tango, a Berlin zachęcał do chwil nostalgii z okazji 25-lecia zburzenia muru.

Po kilku godzinach wędrówek po salach ekspozycyjnych wyruszyliśmy zwiedzać Berlin.

Pan pilot opowiadał nam o historii tego niezwykłego miasta. Pokazywał nam miasto, które ma dwa oblicza – historyczne i nowoczesne, nawet misie – symbol Berlina pomalowano w fantastyczne wzory i kolory. Na naszym szlaku znalazł się do Reichstagu – siedziba niemieckiego parlamentu. Potem przespacerowaliśmy się pod Bramę Brandenburską, a następnie pod Pomnik Ofiar  Holokaustu – betonową konstrukcją z olbrzymich bloków. Chwila zadumy i odosobnienia, czas na osobiste refleksje. Widzieliśmy Mur Berliński – a raczej jego zachowane fragmenty i poznaliśmy historię tych dramatycznych lat. Nasze zwiedzanie zakończyliśmy przy dawnym punkcie kontroli na granicy Berlina Wschodniego i Zachodniego- Checkpoint Charlie

Wstąpiliśmy do centrum Arkaden na zakupy i aby coś przekąsić. Znajdujący się nieopodal Potsdamer Platz, który urzekł nas nowoczesnością, mienił się wspaniałymi barwami, rozświetlając ciemności.