Klasa 1 LELO na szkoleniu w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

W dniu 24.11.2016 roku dzięki uprzejmości Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego oraz Kierownika Centrum Powiadamiania Ratunkowego, instytucji mieszczących się  w budynku Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie, mieliśmy okazję przekonać się naocznie, jak trudną i odpowiedzialną jest praca związana z odbieraniem zgłoszeń kierowanych na Numer Alarmowy 112. W czasie szkolenia udało nam się przyjrzeć z bliska specjalistycznemu wyposażeniu znajdującemu się na każdym stanowisku Operatora Numerów Alarmowych. Zadawaliśmy wiele pytań związanych z pracą, w tym jakiego rodzaju zgłoszenia kierowane są przez osoby znajdujące się w potrzebie na numery alarmowe. Dowiedzieliśmy się również, że jeden głupi żartobliwy telefon może odebrać szansę innym potrzebującym pomocy na wysłanie do nich niezbędnych służb ratujących życie, zdrowie lub mienie w sytuacji zagrożenia.

Zdaliśmy sobie również sprawę z tego, że mimo iż Operatorzy Numerów Alarmowych zatrudnieni są na stanowiskach cywilnych, to pracę ich można nazwać służbą na rzecz społeczeństwa pełnioną w systemie całodobowym.

Udział w tym szkoleniu uważamy za bardzo przydatny i pouczający. Dlatego tez, jak najwięcej młodych ludzi powinno uczestniczyć w tego typu szkoleniach.

powrót